Η βία δεν είναι αποκλειστικό φαινόμενο της εποχής μας, όπως θέλουν να την
παρουσιάσουν τα μέσα πληροφόρησης, οι ειδήμονες και οι πολιτικοί. Υπήρχε
πάντα και με διάφορες μορφές, εκδηλώσεις και αιτιολογίες. Το κύριο στοιχείο
της είναι η επιθετικότητα, που εξασφαλίζει στον άνθρωπο τη δύναμη για
επιβίωση, ενώ σημαντικότερος φορέας της ήταν ανέκαθεν το κράτος, που
στήριζε και στηρίζει την ύπαρξη του και στο φόβο και τον καταναγκασμό. Από
την άλλη μεριά στο παρελθόν οι πράξεις βίας δε γίνονταν ευρύτερα γνωστές,
ενώ σήμερα, που υπάρχουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, μεταβιβάζονται
ταχύτατα απ' άκρη σ' άκρη του πλανήτη πρώτα σαν είδηση και ύστερα σαν
μίμηση· πολύ συχνά μάλιστα διογκώνονται, διαστρέφονται ή ακόμη
εξιδανικεύονται χάρη στις τηλεοπτικές σειρές και τις ταινίες, με τις γνωστές
επιπτώσεις, κυρίως στα παιδιά.