4) Segons la latitud, sabem que la Terra gira al voltant del Sol amb una òrbita el·líptica i excèntrica, però l’eix polar no és perpendicular al pla de l’eclíptica (pla de l’òrbita), això fa que la forma com arriben els raigs solars i la quantitat d’hores variïn en funció del punt del planeta on estiguem. (ESTIU: raigs perpendiculars /ALTRES ESTACIONS: raigs oblics) Per això quan a l’hemisferi nord és estiu, al sud és hivern.