
Forvaltningsret 2 - Partsaktindsigt, erstatning i forvaltningen mv.
Quiz by Martin Pedersen
Tag the questions with any skills you have. Your dashboard will track each student's mastery of each skill.
Er det korrekt, at man skal være en fysisk person for at kunne være en part i en sag?
Er det korrekt, at definitionen af partsbegrebet er under løbende udvikling?
Er det korrekt, at en person der anmelder et ulovligt forhold automatisk bliver part i den pågældende sag?
Hvis en stor personkreds bliver berørt af en forvaltningsretlig afgørelse, bliver alle disse personer så automatisk part i sagen?
Er en advokat der henvender sig pĂĄ vegne af en part, ogsĂĄ automatisk part i sagen?
I hvilken rækkefølge bør man tilstræbe, at behandle en partsaktindsigts anmodning?
Er det korrekt at man ikke kan stille krav til en ansøger om partsaktindsigt?
Hvilke af de nævnte myndigheder mv. er omfattet af begrebet "offentlige forvaltning" i sagsbehandlingsloven og offentlighedsloven?
Hvilke betingelser er der for at en forvaltningsmyndigheden kan gøre krav på regres af erstatningskrav mod en ansat?
Hvilke erstatningsansvarsbetingelser er der for at forvaltningen pĂĄdrager sig et erstatningsansvar?
Hvor finder man lovgivning gældende for Grønland?
Er det sandt at man skal være 18år eller ældre for at kunne blive part i en sag?
Er det sandt, at det er kun privat personer som kan være part i en sag?
Bliver forvaltningsretten pĂĄvirket af internationale regler, bĂĄde direkte og indirekte?